Trend voor 2012: Veldslag op Kwaliteit

Kwaliteit in deze tijd belangrijk om je te onderscheiden

De crisis heeft grote invloed op ondernemers en de manier waarop ze ondernemen. Dit blijkt uit het onderzoek van Berenschot naar de strategie trends in 2012. Dit onderzoek, onder de top van het Nederlandse bedrijfsleven, laat de belangrijkste trends  zien in deze economisch moeilijke tijd. Trends die waarschijnlijk ook voor kleine ondernemingen en zzp-ers gelden.

Top 2 onderscheidend vermogen voor ondernemingen in 2012-2013

1. Kwaliteit.

Veruit de meeste ondernemingen (66%) vinden zichzelf onderscheiden door kwaliteit het meest belangrijk in deze tijd van onzekerheid.

2. Service.

Goede service wordt door grote bedrijven als tweede belangrijke punt gezien. Kleine bedrijven (<50 medewerkers) willen zich ook onderscheiden door het leveren van maatwerk.

De aandacht voor kwaliteit is ook waarneembaar in de coach-branche. Je kunt dit terugzien op Linkedin aan de populaire discussies bij coachgroepen. Discussies waar de kwaliteit van coaches wordt besproken zijn drukbezocht en lokken veel reacties uit.

De bewogenheid omtrent kwaliteit ligt niet alleen aan de crisis en de daardoor nog krapper geworden markt. Met de grote groei van het aantal coaches de afgelopen tijd zijn het aantal opmerkingen over (vermeende) matige kwaliteit ook gestegen.

Wat denken jullie:

  • Is kwaliteit inderdaad trending in de coach-branche? En zo ja, waarom?

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *